zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Tijdgebrek funest voor productiviteit financiële afdeling

8 januari 2014 - Gebrek aan tijd om projecten en taken af te handelen, vormt de grootste uitdaging voor bijna vier op tien Belgische CFO’s. Niet verwonderlijk, want de helft van de hen kampt met een gebrek aan personeel.

Dat blijkt uit onafhankelijk onderzoek van Accountemps, zo schrijft 6Minutes.be. Andere factoren die, volgens Belgische CFO’s en financieel directeurs, de efficiëntie van de financiële afdeling aantasten zijn gebrek aan samenwerking tussen verschillende afdelingen (29 procent) en onvoorziene veranderingen die een project met zich kan meebrengen (26 procent).



Maatregelen
Negen van de tien bedrijven nemen maatregelen om de efficiëntie van de financiële afdeling te verbeteren. Deze maatregelen varieren van acties om de communicatie tussen de interne afdelingen te verbeteren en het trainen van teamleden tot het verbeteren van het bedrijfsproces (28 procent), de technologie (27 procent) en de financiële systemen (24 procent).

 
 Doorsturen   2 reacties  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Manager anno nu zit in een spagaat
 Vijftien tips tegen tijdgebrek
 Scholing schiet erbij in door tijdgebrek
 90 procent van de managers werkt niet effectief
 
 
reacties
 
John  |   | 
8-01-2014
 | 
09:50 uur
Niet tijdgebrek, maar gebrek aan focus is meestentijds de oorzaak van inefficientie. In dit geval zou het verminderen van personeel moeten leiden tot het bijstellen van ambitie. Niet Timemanagement moet hier een oplossing bieden (hoe kan ik nog sneller nog meer gedaan krijgen) maar FocusManagement. De vraag zou moeten zijn 'wat ga ik NIET meer doen om effectiever te werken?'. Alle in het bericht genoemde maatregelen leiden er toe dat men minder (of niet meer) relevante taken efficiënter gaat uitvoeren. Verspilde moeite.
Eelco L  |   | 
8-01-2014
 | 
09:55 uur
Het is belangrijk om een goede balans te vinden tussen efficientie en snijden in het personeelsbestand. Als er door minder mensen niet beter gewerkt wordt, kunnen er vraagtekens geplaatst worden bij het wegbezuinigen van personeel.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10