zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Omnichannelstrategie vraagt om investering in klant

12 december 2013 - Voor een effectieve omnichannelstrategie is het noodzakelijk dat organisaties de omslag maken van een product- naar klantgerichte organisatie. Klanten willen niet alleen zelf kiezen via welk kanaal ze informatie tot zich nemen en vragen stellen, maar ook op elk kanaal dezelfde beleving ervaren.

In de praktijk betekent dit dat interne processen moeten worden aangepast. Door deze te stroomlijnen en klantinformatie te integreren in een centraal klantbeeld, kunnen bedrijven de operationele efficiency verhogen en klanten beter en eenduidig bedienen. Dit stelt Human Inference in haar laatste whitepaper.

Veeleisende klanten
De klant wordt steeds veeleisender en verwacht van dienstverleners dat welk kanaal zij ook kiezen, zij altijd dezelfde persoonlijke en relevante ervaring hebben. Een klant ziet geen verschil tussen on- en offline of mobiel, dus organisaties moeten er zorg voor dragen dat er ook geen verschillen merkbaar zijn. Een klant die via de website een vraag stelt, wil de status van die vraag ook in kunnen zien vanaf zijn smartphone. Om hier efficiënt op in te spelen, moeten organisaties de omslag maken van product- naar klantgericht. Dit kan alleen wanneer ook in de interne processen de klant volledig centraal staat.

Centrale database
"In de praktijk zijn organisaties nog lang niet altijd zover dat klantinformatie uit verschillende systemen geïntegreerd is in één centrale database," zegt Jeroen Vis, Account Manager bij Human Inference. "Een centraal klantbeeld is echter een voorwaarde om aan de veranderende wensen en eisen van de klant te kunnen blijven voldoen. Een centraal klantbeeld voorziet medewerkers altijd realtime van de meest actuele en volledige informatie uit de verschillende systemen, zonder dat dit de werking van de onderliggende systemen verstoort. Daarnaast zijn er geen ellenlange implementatieprocedures en miljoeneninvesteringen nodig om de doelen voor een centraal klantbeeld te bereiken. In drie stappen en vier maanden kunnen bedrijven gaan van het in kaart brengen van het probleem naar het beschikbaar stellen van een centraal klantbeeld.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Leaserijder wil data delen voor onderhoud, minder files en verkeersveiligheid
 Beveiligingsprofessionals verliezen 40 uur per maand door inefficiŽnte systemen
 Leidinggevende scoort onvoldoende voor begrip ex-kankerpatiŽnten
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Generatie Y zegt traditionele telefoongesprek vaarwel
 Steeds meer marketingprojecten in de cloud
 Data Driven Marketing essentieel voor zakelijk succes
 E-mailmarketing krijgt belangrijkere positie in de marketingmix
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Data Recovery Nederland haalt voor klant 115 bitcoins terug
reacties
Vier dingen die managers moeten kunnen (1) 
Consument wil geen auto meer bezitten (1) 
Dat is logisch (1) 
Wat betekent een kostbare fout voor mijn positie? (1) 
Smart Industry, revolutie of evolutie? (2) 
Kunstmatige Intelligentie: 2,5 miljoen banen op de tocht (1) 
Geen waardering voor vrouwen die onderhandelen tijdens sollicitatie (1) 
beurs
Stijgers Dalers
Doc data 1.78  87.4 %
Altice 10.44  10.5 %
Value8 5.44  5 %
TNT express 8.45  -9.5 %
Groothandels 49.3  -3.3 %
Brill kon 34.6  -1.7 %
Beursupdate: AEX op Wall Street
Wall Street overwegend in het groen
Consumentenkrediet VS groeit harder
meer beurs
top10
Vier dingen die managers moeten kunnen
Leidinggevende scoort onvoldoende voor begrip ex-kankerpatiŽnten
Bazen van Nederland staan hun stoel af aan kinderen
Lagere lening door leaseauto, abonnementen en studieschuld
Niet langer veilig achter de firewall
Minder kans op armoede met gewone baan
Vacatures in Amsterdam moeilijk te vervullen
Breng mensen en technologie in balans
Gerichte aanvallen op radar industriŽle organisaties
Slechts twee op de vijf bedrijven beveiligen cloudgegevens met encryptie
meer top 10
vacatures
meer vacatures