zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Omnichannelstrategie vraagt om investering in klant

12 december 2013 - Voor een effectieve omnichannelstrategie is het noodzakelijk dat organisaties de omslag maken van een product- naar klantgerichte organisatie. Klanten willen niet alleen zelf kiezen via welk kanaal ze informatie tot zich nemen en vragen stellen, maar ook op elk kanaal dezelfde beleving ervaren.

In de praktijk betekent dit dat interne processen moeten worden aangepast. Door deze te stroomlijnen en klantinformatie te integreren in een centraal klantbeeld, kunnen bedrijven de operationele efficiency verhogen en klanten beter en eenduidig bedienen. Dit stelt Human Inference in haar laatste whitepaper.

Veeleisende klanten
De klant wordt steeds veeleisender en verwacht van dienstverleners dat welk kanaal zij ook kiezen, zij altijd dezelfde persoonlijke en relevante ervaring hebben. Een klant ziet geen verschil tussen on- en offline of mobiel, dus organisaties moeten er zorg voor dragen dat er ook geen verschillen merkbaar zijn. Een klant die via de website een vraag stelt, wil de status van die vraag ook in kunnen zien vanaf zijn smartphone. Om hier efficiënt op in te spelen, moeten organisaties de omslag maken van product- naar klantgericht. Dit kan alleen wanneer ook in de interne processen de klant volledig centraal staat.

Centrale database
"In de praktijk zijn organisaties nog lang niet altijd zover dat klantinformatie uit verschillende systemen geïntegreerd is in één centrale database," zegt Jeroen Vis, Account Manager bij Human Inference. "Een centraal klantbeeld is echter een voorwaarde om aan de veranderende wensen en eisen van de klant te kunnen blijven voldoen. Een centraal klantbeeld voorziet medewerkers altijd realtime van de meest actuele en volledige informatie uit de verschillende systemen, zonder dat dit de werking van de onderliggende systemen verstoort. Daarnaast zijn er geen ellenlange implementatieprocedures en miljoeneninvesteringen nodig om de doelen voor een centraal klantbeeld te bereiken. In drie stappen en vier maanden kunnen bedrijven gaan van het in kaart brengen van het probleem naar het beschikbaar stellen van een centraal klantbeeld.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Vrouwelijke 35-plussers verdienen nog steeds minder dan mannen
 Vliegtuig-wifi nog steeds duur en beperkt in aanbod
 2018 wordt het jaar van hivenets, swarmbots en polymorfe malware
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Generatie Y zegt traditionele telefoongesprek vaarwel
 Steeds meer marketingprojecten in de cloud
 Data Driven Marketing essentieel voor zakelijk succes
 E-mailmarketing krijgt belangrijkere positie in de marketingmix
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Bescherm uw data - infographic over informatiebeveiliging
reacties
Ambitie beschikbaarheid breedbandig internet komt met huidig beleid in gevaar (1) 
70 procent werkgevers ontvangt CV’s met leugens (4) 
Online gokken mogelijk toegestaan (1) 
Werkgevers onderschatten risico’s van geldgebrek bij personeel (3) 
Student wil niet lenen (1) 
42 procent werknemers wil verbod op bereikbaarheid buiten werktijd (2) 
Bijna alle Nederlanders ervaren werkstress (5) 
beurs
Stijgers Dalers
Nedap 41.27  5.1 %
Nutreco 47  3.9 %
Ballast neda 0.31  3.3 %
Altice 8.1  -12.1 %
TNT express 8.45  -9.5 %
Air france - 10.98  -4 %
Beursupdate: AEX op Wall Street
Wall Street sluit lager
Update: olieprijzen weer in het groen
meer beurs
top10
70 procent werkgevers ontvangt CV’s met leugens
Managers hebben weinig benul van werkstress onder werknemers
Hoe u medewerkers stimuleert regie over ontwikkeling te nemen
Veiligheidsrisico's papieren data onderschat bij invoering AVG
#MeToo: Gevolgen nog veel ernstiger bij intimidatie
De Week van de Belegger: belegt u al?
Zeven trends die zakelijke IT-omgevingen een boost zullen geven
Tanja Roeleveld verkozen tot ‘MVO-manager van het jaar’ 2017
Waarom werkstress niet tot burn-out leidt
Mannelijke mantelzorgers vaker ondersteund dan vrouwelijke
meer top 10
vacatures
meer vacatures