zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Vertrouwen in event-marketing groeit

12 september 2013 - 33 procent van de bedrijven verwacht dat hun budgetten voor evenementen de komende zes maanden zullen stijgen. Het vertrouwen in de markt blijft ook bij de eventbedrijven stijgen. Dat blijkt uit de resultaten van de Zevende EventMonitor.

Hoewel de resultaten van het afgelopen kwartaal wat terugliepen tegenover de vorige meting, zijn zowel opdrachtgevers, organisatoren als eventbedrijven het met elkaar eens dat de sector terug aantrekt. Een sputterende dieselmotor die stilaan terug op gang komt.

Trend: iets kleiner, maar kwalitatiever
Langs de ene stabiliseren de budgetten voor events nadat ze de laatste jaren teruggeschroefd waren. Langs de andere kant stijgt het budget per persoon. Hieruit blijkt dat bedrijven net iets vaker voor iets kleinschaligere evenementen kiezen, maar die dan wel kwalitatiever invullen. Een beperktere budget, betere contacten leggen en een hogere ROI halen zijn de belangrijkste drijfveren voor bedrijven om minder grootschalig te denken.

ROI kan eventsector extra duw in de rug geven
In tegenstelling tot andere marketingtakken slaagt de eventsector er nog niet altijd in om de Return On Investment van investeringen in events aan te tonen. Nochtans zijn events, omwille van het feit dat ze op alle zintuigen inspelen én de aandacht van de doelgroep lang vasthouden, één van de krachtigste communicatiekanalen. Het blijft een uitdaging voor de sector om de inspanningen die op dit vlak gebeuren te verstevigen.

Nederland optimistischer
In de vergelijking tussen België en Nederland ligt het aantal ondernemers met vertrouwen in de markt in Nederland dit kwartaal hoger. In Nederland verwacht 42 procent dat er betere tijden op komst zijn, in België 36 procent. Nederland telt bovendien minder pessimisten: twaalf procent tegenover achttien procent in België.

 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Concurrentie tussen werkzoekenden neemt sterk af
 Bouke Hoving (KPN) CIO of the Year 2017
 De zwarte kant van Black Friday
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Hoe zien Generatie X & Y de toekomst van beurzen en evenementen?
 Sport kijken tijdens het werk: hoe heeft u dat geregeld?
 Negen dingen die u niet moet doen als u een bedrijfsuitje organiseert
 Werknemer stapt dronken in auto na bedrijfsfeest
 
 
reacties
 
Edwin Zeelenberg  |   | 
12-09-2013
 | 
10:29 uur
Interessante ontwikkelingen:

Aan de ene kant leven we in een tijd waarin (marketing) budgetten kritisch worden bekeken, aan de andere verwacht de bezoeker juist meer beleving en kwaliteit (dus een hogere investering), terwijl het nog steeds moeilijk blijkt te zijn volgens dit onderzoek, om de ROI op deze investeringen aan te tonen.

Je zou je kunnen afvragen waarom we het dan eigenlijk nog doen? Blijkbaar leeft de overtuiging dat we het moeten doen (want anders???), ondanks dat we het niet concreet om kunnen zetten in meer business.

Welk bedrijf durft concrete commerciële doelstellingen te stellen voor een event of beurs?

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Bescherm uw data - infographic over informatiebeveiliging
reacties
Waarom werkstress niet tot burn-out leidt (6) 
Vrouwelijke 35-plussers verdienen nog steeds minder dan mannen (3) 
‘State of the Art’ uit GDPR-regelgeving zaait verwarring  (1) 
Digitalisering: de mens in het centrum van waardecreatie door inkoop (1) 
Ambitie beschikbaarheid breedbandig internet komt met huidig beleid in gevaar (1) 
70 procent werkgevers ontvangt CV’s met leugens (4) 
Online gokken mogelijk toegestaan (1) 
beurs
Stijgers Dalers
Doc data 0.45  4.7 %
Nutreco 47  3.9 %
Ballast neda 0.31  3.3 %
TNT express 8.45  -9.5 %
Altice 7.48  -4.7 %
Value8 5.1  -2.9 %
Galapagos verhoogt kapitaal door uitoefening van warrants
Olieprijs in het groen
Unilever op zoek naar opvolger Polman - media
meer beurs
top10
Thuiswerken: effectief of ten koste van het bedrijfsresultaat?
Zes richtlijnen voor digitale transformatie
Nederlanders bewaren wachtwoord in e-mail of op papier
Nederlandse bedrijven optimistisch; vertrouwen in Verenigd Koninkrijk daalt
De zwarte kant van Black Friday
‘State of the Art’ uit GDPR-regelgeving zaait verwarring
Financiële sector heeft geen vertrouwen in naleving regelgevingen
Projectmanagement: de relatie tussen betonrot en risicohouding
Digitalisering: de mens in het centrum van waardecreatie door inkoop
De personal touch van de facility manager overwint de digitalisering
meer top 10
vacatures
meer vacatures