zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Tien Klantvriendelijkste Bedrijven van Nederland 2013 bekend

29 augustus 2013 - Gisteren en eergisteren is het nominatieteam van het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland op pad geweest. Tien verrassingsbezoeken werden afgelegd bij bedrijven die zijn genomineerd voor de titel Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland 2013. De genomineerden komen als klantvriendelijkste bedrijven uit het grote consumenten onderzoek van 2013.

In alfabetische volgorde zijn het: ANWB, bol.com, DA Drogisten, Douglas, Expert, Gall & Gall, Ikea, Landal GreenParks, Miss Etam en PLUS.



Zes gouden regel
Het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland is in het leven geroepen om de aandacht te vestigen op positieve klantervaringen. Bedrijven die het volgens de consument goed doen worden hiervoor beloond met de titel Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland. Het onderzoek is gebaseerd op de zes 'gouden regels' voor klantvriendelijkheid: geef fouten toe en los ze op, doe niet moeilijk, wees beschikbaar, kom beloftes na, val niet onnodig lastig en wees oprecht betrokken.
De zesde gouden regel is dit jaar toegevoegd, nadat uit het onderzoek van 2012 bleek dat klanten dit erg belangrijk vinden. Tijdens de nominatietour bleek dat de top tien bedrijven oprechte betrokkenheid hoog in het vaandel hebben. Zij omschrijven dit onder andere als 'begrip voor de klant' en 'de klant kennen en weten wat hij wil' (veelal door lokale zelfstandige ondernemers). Online uit zich dit bijvoorbeeld door continu actief om de mening en wensen van de klant te vragen.
Willem Brethouwer: "Online en offline beschikbaarheid is het credo van de tien genomineerden. De klant maximaal bedienen en keuzes geven, zijn dit jaar de speerpunten."

Filmpjes
Het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland 2013 wordt op dinsdag 24 september bekend gemaakt tijdens een event op Landgoed Leusderend in Leusden. Van de tien verrassingsbezoeken bij de genomineerden zijn filmpjes gemaakt.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Klantcontactcenters beschikken over schat aan data voor klantanalyses
 Betere klantervaring belangrijker dan kostenreductie
 Hoe centraal klantbeeld helpt bij terugwinnen klantvertrouwen
 Top vijf ergernissen van consumenten over bedrijven
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10