zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Zes redenen waarom bedrijven de Tour de France sponsoren

2 augustus 2013 - Team Saxo-Tinkoff is een dubbel sponsoringsverband van de Deense Saxo Bank en de Russische Tinkoff Bank. Het team won in de laatste Tour de France de teamcompetitie. In het team rijden de toprenners Alberto Contador en Roman Kreuziger.

Lars Seier Christensen, de CEO van Saxo Bank, geeft op Trading Floor zes redenen waarom zijn bedrijf voor de wielersport in het algemeen en de Tour in het bijzonder koos. Express.be bericht daarover.



1. Bereik 
60 procent van de 5 miljard tv-kijkers gedurende het wielerseizoen kijkt op een gegeven moment naar de Tour. Wielrennen bereikt van alle sporten dus veruit het grootste publiek.

2. Naambekendheid
Het team krijgt de naam van de sponsor waardoor commentatoren in alle landen je bedrijf talloze malen noemen. Christensen vergelijkt dit met voetbal: "Hoeveel we geld we ook aan Real Madrid geven, geen enkele commentator zal het ooit over Real Saxo Bank hebben."

3. Internationale en lokale helden
Wielrennen is een internationale sport. De groten zijn wereldberoemd, maar zelfs minder bekende wielrenners zijn vaak helden in hun thuisland en kunnen lokaal op veel goodwill kiezen, wat ook de bank ten goede komt.

4. Extraatjes
Sponsoring levert tal van extraatjes op zoals VIP-ritten in de tourauto’s en uitnodigingen voor evenementen en ontmoetingen. Deze kunnen dan uitgedeeld worden aan potentiële en grote klanten.

5. Wielrennen als nieuwe elite-sport
Fietsen is in elitecirkels het nieuwe golf, wat de populariteit van de sport enkel ten goede komt.

6. Waarden
De fundamentele wielersportwaarden van discipline en uithoudingsvermogen passen perfect binnen een gezonde bedrijfscultuur.

Christensen bevestigt dat Saxo ook in 2014 een wielerteam zal sponsoren, al zal dit zonder Tinkoff gebeuren, dat een eigen team gaat opzetten.


Bron: Express.be
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Het is tijd voor een nieuwe weg in sportsponsoring
 Bekijk uw medewerkers als Olympische sporters
 Sport kijken tijdens het werk: hoe heeft u dat geregeld?
 Vijf teambuilding-tips uit de sportwereld
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10