zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Starters beginnen hun carrière het liefst bij de Rabobank

19 oktober 2012 - De populairste werkgever om een carrière te starten is de Rabobank. Dit blijkt uit First Employers 2012 onderzoek, dat gehouden is onder bijna 1.300 studenten en starters. De Rabobank neemt in de ranking een flinke voorsprong op de nummer twee en drie, Shell en Unilever en mag zich daarmee met recht First Employer 2012 noemen.

Het imago, de bedrijfscultuur en goede loopbaanbegeleiding worden naast de inhoud van de functie als redenen genoemd waarom de Rabobank gezien wordt als beste werkgever om de carrière te starten. 



First Employers 2012

1. Rabobank
2. Shell
3. Unilever
4. Ministerie van Buitenlandse Zaken
5. KLM
6. Heineken
7. Google
8. Philips
9. Ahold
10. TNO

Bedrijfscultuur belangrijk, maar geen reden om te vertrekken
De inhoud van de functie is voor starters op de arbeidsmarkt nog altijd de belangrijkste reden om ergens te gaan werken, gevolgd door de bedrijfscultuur en het salaris. Ook werd er in het onderzoek gevraagd naar redenen voor mogelijk vertrek, waar opvallend genoeg de bedrijfscultuur nauwelijks genoemd wordt. Slechts vier procent noemt dit een mogelijke vertrekreden. De inhoud van de functie (56 procent) en het salaris (vijftien procent) staan ook hier bovenaan en zijn daarmee bepalend in de verschuivingen op de arbeidsmarkt voor starters.

Onderzoeksverantwoording
Het First Employers onderzoek is in de periode van 29 augustus tot 24 september 2012 gehouden middels een online vragenlijst. De enquête is uitgezet onder lezers en voormalig lezers van Memory Magazine. Dit zijn studenten (vanaf een jaar vóór afstuderen) en young professionals (tot en met vijf jaar werkervaring) op wo, hbo en mbo-niveau. Rankings van favoriete werkgevers zijn gemaakt door de doelgroep te vragen naar een eerste en een tweede voorkeur. Deze zijn gewogen en bij elkaar gevoegd. In totaal hebben 1.291 respondenten meegewerkt aan het onderzoek.
Voor de advocatuur is er een apart onderzoek uitgevoerd onder afstuderende high potential Law studenten.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Google blijft de meest aantrekkelijke werkgever ter wereld
 Populaire medewerkers zijn maatschappelijk betrokken
 Salaris steeds belangrijker voor werkzoekende
 Nederlandse topwerkgevers hechten veel waarde aan IQ-test
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10