zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Zinvol werk essentieel voor hoogopgeleide vrouw

27 december 2011 - Uit de jaarlijkse Lof verkiezing voor de Maatschappelijk Bevlogen Vrouw blijkt dat zinvol werk essentieel is voor hoogopgeleide vrouwen. In Nederland wordt vaak geringschattend gezegd dat vrouwen alleen maar 'leuk' werk willen, maar uit de verkiezing blijkt het tegendeel. Voor vrouwen telt niet alleen het salaris, maar de toegevoegde waarde die zij kunnen bieden voor de maatschappij.


Jolanda Holwerda, oprichter Lof: "Er zijn steeds meer vrouwen die het bedrijfsleven verlaten om elders met zinvol werk bezig te zijn, waar zij een duidelijke maatschappelijke bijdrage kunnen leveren. Ik hoor steeds vaker de term corporate refugees die refereert naar vrouwen die uitstromen, omdat zij willen werken voor bedrijven met een sociale missie. Mannen zijn meer georiënteerd op een carrièrepad dat hen naar de top brengt, terwijl vrouwen iets willen bijdragen aan een duurzame wereld." 



Dubbele verkiezing

Lof Media organiseerde in aanloop naar het decembernummer van Lof Magazine een dubbele verkiezing. De Maatschappelijk Bevlogen Vrouw 2011 en de Corprorate Social Responsible (CSR) Vrouw 2011. Maatschappelijk bevlogen vrouwen combineren hun baan en gezin met een grote inzet voor goede doelen, terwijl CSR-vrouwen zich binnen het bedrijf bezighouden met duurzaamheid en maatschappelijk verantwoord ondernemen.
Vijf vrouwen die privé initiatieven hebben ontplooid voor een betere wereld, en tien CSR vrouwen, die binnen hun bedrijf het maatschappelijk verantwoord ondernemen aan het voetlicht brengen, zijn genomineerd. Hiertoe behoren ondermeer Anniek Mauser (Unilever), Elise Allart (TUI Nederland) en Nancy Kamp-Roelands (Ernst & Young). "Veel vrouwen hebben ambities op het gebied van werk, gezin en maatschappij. Met deze verkiezing, zetten we zowel vrouwen in de spotlight die hun maatschappelijke bevlogenheid in hun carrière vormgeven, maar ook daarbuiten in hun vrije tijd," aldus Jolanda Holwerda.

 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Nederlandse manager zoekt zinvolle werkinvulling
 Nederlandse werknemer gaat voor inhoud, niet voor status
 Gebrek aan zingeving leidt tot depressie
 Vrouwelijke topmanagers stimuleren sociale verantwoordelijkheid
 
 
reacties
 
EK artikelen  |   | 
15-03-2012
 | 
13:48 uur
Het maakt tegenwoordig niet meer uit of een man of vrouw een hogere functie heeft.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10