zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Zeven marketingacties om consultancy-opdrachten te verwerven

29 januari 2003 - Moet een consultant in vakbladen adverteren, of op de radio? Frank Kwakman vindt van niet. De auteur van de bestseller Professionals & acquisitie adviseert consultants om nieuwe klanten met andere acties te interesseren voor hun dienstverlening.

In een artikel op M@n@gement noemt hij zeven marketingacties.



1. Aanbod ter kennismaking
Op verschillende manieren kunt u potentiŽle klanten in de gelegenheid stellen ervaring op te doen met uw bureau en uw dienstverlening, bijvoorbeeld via een mini-workshop, pilotproject. of quick-scan.

2. Ambassadeurs inzetten
Benutten van de wervingskracht van toprelaties die meer dan tevreden over uw bureau zijn.

3. Zelf georganiseerde seminars, workshops en themabijeenkomsten
Door uw bureau georganiseerd. Deze zijn bij voorkeur kleinschalig, waarbij onderling ervaringen worden uitgewisseld naar aanleiding van het gebodene.

4. Inleidingen, lezingen, colleges en cursussen
Bijeenkomsten met potentiŽle klanten waarvoor u uitgenodigd wordt of zich laat uitnodigen om een presentatie of cursus(onderdeel) te verzorgen.

5. Artikelen, boeken en onderzoek
Verslaggeving van concepten, projecten en ervaringen versterken de naam van het bureau en kunnen door uzelf breder verspreid worden. Bij onderzoek kan het gaan om opinie-onderzoek, effectmeting of bijvoorbeeld benchmarking waaruit specifieke informatie komt die voor uw doelgroep van betekenis is.

6. Netwerken
U neemt deel aan specifiek geselecteerde netwerken (branchegericht, maatschappelijk, etc.) om in contact te komen met nieuwe klanten of met personen die u kunnen aanbevelen bij voor u nieuwe relaties.

7. Onafhankelijk onderzoek of vermelding
Uw bureau komt goed uit de verf in een onafhankelijk onderzoek, al dan niet door u geÔnitieerd. Ook free publicity naar aanleiding van bijzondere projecten valt hieronder. U kunt potentiŽle klanten op deze informatie (laten) wijzen.

Artikel
Klik hier om het hele artikel te lezen.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Aantal zoekopdrachten naar Ďgroeneí banen neemt toe
 Wet- en regelgeving en bedrijfsgroei meest bepalend voor IT-investeringen
 Zes tips om de klant van de toekomst te binden
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
reacties
Zzpíer, denk na over de risicoís die u loopt (2) 
Twee derde Nederlanders vreest voor oudedagvoorziening (1) 
Nederlander worstelt met financiŽle administratie (1) 
Nederlander beschikt niet over digitale vaardigheden voor de toekomst (1) 
Nederlander heeft geen vertrouwen in verandervermogen organisatie  (7) 
Zes tips voor een goede elevator pitch (1) 
'Smartphoneverbod is overcompensatie' (3) 
top10
Nederlander heeft geen vertrouwen in verandervermogen organisatie
Nederlander beschikt niet over digitale vaardigheden voor de toekomst
Bedrijven worstelen met balans tussen digitale innovatie en security
Zo verkleint u de afhankelijkheid van Office 365
Solliciteren? Vertel uw persoonlijke verhaal
Nederlander worstelt met financiŽle administratie
Mobiliteit goed voor werkgever en werknemer
Bedrijfsleven onder druk door politieke risicoís en politiek geweld
2,6 miljard records aangetast of gestolen in 2017
Zes tips om de klant van de toekomst te binden
meer top 10
vacatures
meer vacatures