zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Nederlander weet niet hoeveel hij kwijt is aan verzekeringen

3 mei 2011 - Een kwart van de Nederlanders zegt geen idee te hebben hoeveel euro ze per maand kwijt zijn aan verzekeringen. Met name vrouwen hebben beperkter inzicht in het uitgavenpatroon. Dit blijkt uit onderzoek van Meeùs onder ruim 1.000 respondenten in de leeftijd van 18 tot en met 80 jaar, uitgevoerd door Multiscope.

Het merendeel van de Nederlanders (55,9 procent) geeft maximaal 200 euro per maand uit aan verzekeringen. Opvallend is dat 1,9 procent zegt meer dan 500 euro per maand kwijt te zijn aan premies. Bewoners van de noordelijke provincies Groningen, Friesland en Drenthe geven het minst uit per maand. Zij kiezen het vaakst voor verzekeringen waarvoor ze minder dan 100 euro per maand moeten betalen. Ook tussen de seksen is een duidelijk verschil te vinden: vrouwen weten dubbel zo vaak niet hoeveel ze uitgeven aan verzekeringen als mannen. 



Polisvoorwaarden
Nederlanders menen bijna allemaal te weten waarvoor ze verzekerd zijn: negen op de tien zeggen redelijk tot goed bekend te zijn met hun polisvoorwaarden. Jongvolwassenen van 18 tot 24 jaar lezen echter wel minder vaak (56,9 procent) hun polis, tegen 73,4 procent van de 55-plussers. 

Advies
"Verzekeringen zijn voor ieder huishouden een vaste, maandelijkse kostenpost. Hoewel vrijwel alle respondenten aangeven redelijk tot goed hun polisvoorwaarden doorgenomen te hebben, zien wij toch vaak dat mensen dubbel verzekerd zijn waardoor ze onnodig veel geld uitgeven," meent Robbert de Haan, Directeur Marketing & Communicatie bij Meeùs. "Zo nemen veel mensen een aanvullende verhaalsrechtsbijstand verzekering op een autopolis, terwijl ze ook al een rechtsbijstandverzekering met dekking voor verkeer hebben. Gedegen advies en transparantie in kosten en voorwaarden is daarom belangrijk om te voorkomen dat mensen dubbel verzekerd zijn en overlap hebben in hun dekking."

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Autobezitter kiest bewust voor duurdere autoverzekering
 Vijf dingen waar u niet op moet besparen
 Klant kiest voor gemak
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10