zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Social media dragen bij aan populariteit adviesbureaus

19 april 2011 - Social media dragen bij aan de populariteit van organisatieadviesbureaus, zo blijkt uit onderzoek op basis van het surfgedrag van meer dan 100.000 unieke bezoekers van Consultancy.nl. Van alle bezoekers die gericht naar bedrijfscontent zoeken, komen de meesten bij Accenture (14,0 procent), Berenschot (13,9 procent) en Squarewise (13,7 procent) uit. Opvallend is dat zij ook vooruitstrevend zijn op het gebied van social media.


Consultancy.nl maakt jaarlijks een ranking, de Management Consulting 50 (MC50), om het online imago van organisatieadviesbureaus te meten. De lijst is gebaseerd op het dagelijkse gedrag van bezoekers, gemeten over een periode van één jaar. "Hiermee kunnen wij conclusies trekken over het effect van de branding en marketingactiviteiten van de verschillende adviesbureaus," legt Larry Zeenny, medeoprichter van Consultancy.nl, uit. 

Sociaal maakt populair

Uit de MC50 ranking blijkt dat consulting bedrijven die hoog scoren ook erg vooruitstrevend zijn op het gebied van online en social media. Adviesbureaus in de top-10 hebben social media intensief geïntegreerd in hun marketing en werving mix. Zo hebben zeven van de tien adviesbureaus een blog, zijn negen van de tien bureaus actief op Twitter en hebben acht van de tien een corporate Facebook pagina. Daarnaast scoren adviesbureaus die hun medewerkers stimuleren om actief te zijn op social media en hun adviseurs faciliteren met (mobiele) social media applicaties hoger in populariteit. 

Marketingintegratie
Zeenny: "Je ziet dat de grote merken social media steeds meer integreren in hun marketingactiviteiten. Adviesbureaus lopen hierbij duidelijk achter en worstelen nog met het vraagstuk ‘online en social media’. Je ziet wel dat ze zich er steeds meer voor gaan interesseren. Veel bureaus lanceren nieuwe websites en ook social media kanalen worden daarin steeds meer geïntegreerd. De grote uitdaging blijft natuurlijk de gevoeligheid van klantgegevens die gepaard gaan met het advieswerk." 

Kansen voor de kleintjes

De MC50 ranking toont aan dat online populariteit niet per definitie wordt bepaald door de grootte van de adviesbureaus. In de top twintig bevinden zich zeven adviesbureaus met circa 50 adviseurs in dienst, in de totale top-50 zijn dat er maar liefst negentien. "Juist door de opkomst van social media kunnen kleine adviesbureaus zich goed staande houden ten opzichte van veel grotere concurrenten. Kijk bijvoorbeeld naar de nummer drie in de MC50 ranking, Squarewise. Dit is een relatief klein bureau, maar wel heel actief op diverse online kanalen en social media," zegt Zeenny.

 
 Doorsturen   2 reacties  

 

Laatste nieuws

 Vacatures in Amsterdam moeilijk te vervullen
 Breng mensen en technologie in balans
 Vier dingen die managers moeten kunnen
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Nederlanders twitteren voor belastingadvies
 Steeds meer topmanagers kiezen voor klantfocus
 Innovatie in dienstverlening sterk in opkomst
 Wie wint de prijs voor het advies met de meeste impact?
 
 
reacties
 
Erwin Overdijk  |   | 
3-11-2014
 | 
13:27 uur
Interessant hoor zo'n onderzoek van consultancy.nl.

Wel jammer dat consultancy.nl zelf een initiatief is van alle daarop vermelde grotere adviesbureaus en ze uitsluitend deze bureaus in de overzichten van organisatieadviesbureaus opnemen.

En deze website - die feitelijk in handen is van alle grote organisatieadviesbureaus - heeft nu onderzoek naar de populariteit van diezelfde bureaus gedaan ?

Wij van Procurementadvies - gespecialiseerd in inkoop organisatieadvies, inkoopanalyses en inkoopscans - hebben ook net een onderzoek gedaan over onszelf en wij zijn van mening dat ook wij in populariteit toenemen.

Hahaha !
Haarm  |   | 
6-10-2017
 | 
17:52 uur
Eens met de opmerking van Erwin hierboven.. Objectief?

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Data Recovery Nederland haalt voor klant 115 bitcoins terug
reacties
Consument wil geen auto meer bezitten (1) 
Dat is logisch (1) 
Wat betekent een kostbare fout voor mijn positie? (1) 
Smart Industry, revolutie of evolutie? (2) 
Kunstmatige Intelligentie: 2,5 miljoen banen op de tocht (1) 
Geen waardering voor vrouwen die onderhandelen tijdens sollicitatie (1) 
Een derde wil andere baan of eigen baas worden (1) 
beurs
Stijgers Dalers
Doc data 1.78  87.4 %
Altice 10.44  10.5 %
Value8 5.44  5 %
TNT express 8.45  -9.5 %
Groothandels 49.3  -3.3 %
Brill kon 34.6  -1.7 %
Beursupdate: AEX op Wall Street
Wall Street overwegend in het groen
Consumentenkrediet VS groeit harder
meer beurs
top10
Millennials en 40+: meer overeenkomsten dan verschillen
Vier trends in Alternative Lending
Tien tips om Blue Monday door te komen
Te strakke planning speelt zakelijk Nederland parten
Pensioenfondsen staan er beter voor dan vorig jaar
Consument wil zelf bepalen wat bedrijven doen met data
Bazen van Nederland staan hun stoel af aan kinderen
Trends die u niet mag missen als recruitmentprofessional
Verbinding legt de basis voor toekomstproof educatie
Vier dingen die managers moeten kunnen
meer top 10
vacatures
meer vacatures