zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Checklist: Effectieve communicatie bij organisatieveranderingen

Door: Johanna Kroon
 
Met succes veranderingen doorvoeren is zo ongeveer het moeilijkste wat er is. Er zijn veel redenen waarom veranderingstrajecten  mislukken en gebrekkige communicatie is daar één van. Maar het goede nieuws is: met de juiste communicatie kunt u weerstanden doorbreken en zelfs mensen enthousiast krijgen voor de nieuwe koers. Deze checklist helpt u de geesten rijp te maken voor veranderingen en behoedt u voor een aantal bekende valkuilen.

Verander-informatie voor medewerkers moet een overtuigend 'ja' scoren op de volgende vijf punten:
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10