zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
checklists
 

Checklist: Failliete debiteur


Wat moet u doen als uw klant niet meer kan betalen?

Worden uw rekeningen, ondanks herhaalde aanmaningen, maar niet betaald? Is de telefoon van uw klant afgesloten? Hij zou weleens failliet kunnen zijn. En dat heeft ook voor u gevolgen.

Controleer of uw debiteur failliet is
Het is zaak dat u, als schuldeiser, te weten komt of en wanneer uw schuldenaar failliet wordt verklaard. U kunt daar op diverse manieren achter komen; faillissementen worden via de volgende kanalen bekend gemaakt:
- In de Staatscourant en in diverse dagbladen;
- Via het handelsregister ( in het handelsuittreksel van het failliet verklaarde bedrijf staan de datum waarop dit is gebeurd en de contactgegevens van de curator);
- Op de site van de Kamer van Koophandel (u kunt hier zoeken naar recente faillissementen, geselecteerd naar branche, postcodegebied en periode);
- In de Kamerkrant (hierin staan regelmatig overzichten van recent failliet verklaarde bedrijven);
- Via de rechtbank (iedere rechtbank heeft een faillissementsregister, waarin onder andere de uitspraken tot faillietverklaring en de uitdeling staan geregistreerd, dit register is door iedereen in te zien);
- Via uw eigen Kamer van Koophandel (hier kunt u navragen of een bedrijf failliet is en wie de curator is).
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Bescherm uw data - infographic over informatiebeveiliging
reacties
HR-manager kan burn-out helpen voorkomen  (1) 
Vrouwen besluiten vóór hun zestiende dat ze niet in cybersecurity willen werken (1) 
Cybersecurity-blunders van derden vormen grootste kostenpost (3) 
Goede vragen stellen is een kunst (2) 
Mobiele professionals steeds meer verslaafd aan Wi-Fi (1) 
Hoe stel in het functoneren van mijn projectleider aan de kaak? (1) 
Nederlander verveelt zich het minst vaak op het werk (2) 
beurs
Stijgers Dalers
Yatra 5.2  5.9 %
Groothandels 50.9  5.8 %
Advanced met 39.73  4.5 %
TNT express 8.45  -9.5 %
Altice 8.12  -8 %
Beter bed 12.86  -3 %
Nieuwe records op Wall Street
Wall Street richting hoger slot
Olieprijs daalt
meer beurs
top10
Goede vragen stellen is een kunst
Een vijfde van de loonstrookjes klopt niet
HR-verantwoordelijke mkb ligt wakker van behouden werknemers
Veilig bestanden delen: zeven best practices
Lean & Agile: gouden huwelijk of langdurige strijd?
Nederlander verveelt zich het minst vaak op het werk
HR-manager kan burn-out helpen voorkomen
Belang employer branding neemt toe in recruitmentproces
Werkgevers schieten tekort in strategie rondom gezondheid
Cybersecurity-blunders van derden vormen grootste kostenpost
meer top 10
vacatures
meer vacatures