zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
checklists
 

Checklist: Competentiemanagement


Haal het beste uit uw werknemers met competentiemanagement

Is iemand met ruime kennis van auto's ook een succesvolle autoverkoper? Is de vakinhoudelijke expert ook een goede collega? Niet vanzelfsprekend. Daarom: een minicursus competentiemanagement.

Competentiemanagement is een manier om richting te geven aan het loopbaanbeleid. U vertaalt de kern- competenties van een organisatie naar kennis, vaardigheden, houding en gedrag die medewerkers nodig hebben om in de organisatie te kunnen functioneren. Door competenties te benoemen en te ontwikkelen stuurt de organisatie de instroom, doorstroom en uitstroom van personeel. Competenties zijn de verbindende schakel tussen verschillende instrumenten van personeelsmanagement, zoals planning, werving, selectie, beoordeling en (loopbaan)ontwikkeling.
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10