zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
autonieuws
 

Mercedes G-Klasse: Icoon kan er weer jaren tegenaan

 

15 januari 2018 - Mercedes heeft de nieuwe G-Klasse eindelijk officieel onthuld. Qua ontwerp verandert er weinig, maar als je goed kijkt, blijkt 'ie in alle opzichten een stuk moderner dan zijn voorganger.

De G-Klasse groeide de afgelopen decennia uit tot een waar icoon. We hoopten daarom al dat Mercedes het design grotendeels ongemoeid zou laten. Begin dit jaar bleek al dat die oproep gehoor vond, want toen lagen de eerste kiekjes van de SUV al op straat. Maar we willen het feestje van Mercedes niet verpesten, dus we doen vandaag 'gewoon' alsof we de nieuwe G-Klasse voor het eerst zien.Laten we beginnen met de onderdelen die wél vernieuwd zijn: de LED-koplampen en de panelen, die eruit moeten zien alsof ze uit één stuk gemaakt zijn. Verder zul je toch echt in de G-Klasse moeten stappen om te ervaren wat er veranderd is. Dat begint met het interieur, dat weer helemaal bij de tijd is. De twee forse displays springen het meest in het oog, maar ook de rest van het interieur is behoorlijk strak getrokken. Verder zou je op de achterbank een stuk ruimer moeten kunnen zitten, want de stoelen zijn wat verder naar achteren verplaatst. Qua rijgedrag verwachten we veel van de G-Klasse. Hij is 53 millimeter langer en 121 millimeter breder. Toch is deze brute bolide 170 kilogram lichter en sterker dan ooit. Dat is nog het best te omschrijven met een opvallend feitje: de G-Klasse kan door 70 centimeter diep water rijden, 10 centimeter meer dan het vorige model. Natuurlijk heb je de gebruikelijke rijstanden Comfort, Sport, Individual en Eco aan boord, maar met de G-Mode kun je pas echt los. Met een druk op de knop maak je het beest in de G-Klasse wakker. De rijhoogte, motorstand, overbrengingen, wielophanging en besturing worden aangepast, zodat je zelfs de meest ruige wegen de baas bent. Qua motoren laat Mercedes nog weinig los, al weten we al wel wat we van de G500 mogen verwachten. Deze 4.0 liter V8 genereert 422 pk en liefst 610 Nm koppel, meer dan genoeg om je uit te leven. Verder krijg je standaard een negentraps automaat, die nog sneller moet schakelen, zodat je daar eigenlijk niets meer van merkt.Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com.

 
 Doorsturen   Reageer

 

Laatste autonieuws

  Ford Focus RS zwaait alweer uit
  Klassieke flitspaal blijft melkkoe voor CJIB
  Nu officieel: de nieuwe Kia Ceed
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
reacties
CEO: zet ethisch handelen medewerker hoger op de bedrijfsagenda (1) 
Goed management boost de productiviteit  (1) 
Pakketdiensten vergelijken: besparen op verzendkosten (1) 
Leadgeneratie, social selling en contentmarketing niet op niveau (1) 
‘Cloudmasters’ versnellen eigen mogelijkheden om branchegenoten te verslaan (1) 
Ga tijdig met complimenten aan de slag! (1) 
Verbetering huis: verandering tuin heeft grootste voorkeur (1) 
beurs
Stijgers Dalers
Nutreco 47  3.9 %
Ballast neda 0.31  3.3 %
Nedap 50.2  2.9 %
TNT express 8.45  -9.5 %
USG people 17.2  -1.5 %
Corio 52.5  -1.1 %
Beursupdate: AEX op Wall Street
Intel boekt recordomzet, maar minder winst
Starbucks boekt hogere omzet en winst per aandeel
meer beurs
top10
Luie manager voorkomt burn-out
CEO: zet ethisch handelen medewerker hoger op de bedrijfsagenda
Strengere eisen papiervernietiging door invoering AVG
De vier belangrijkste ontwikkelingen voor de M&A-markt
Pakketdiensten vergelijken: besparen op verzendkosten
Vijf trends op de arbeidsmarkt voor banking & financial services
Goed management boost de productiviteit
Slecht weer grootste oorzaak van baaldag voor Nederlanders
Zijn telematica- en ritsystemen in auto’s wel privacyproof?
Vier thema's die de M&A markt in 2018 domineren
meer top 10
vacatures
meer vacatures