zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
autonieuws
 

Nieuwe A-klasse legt lat middenklasse-interieur stuk hoger

 

23 november 2017 - Mercedes-Benz heeft een beginnetje gemaakt met het onthullen van de volledig nieuwe A-klasse. Dit door ons alvast een kijkje te gunnen in z'n interieur waarvan het design weliswaar bekend voorkomt, maar tot dusver enkel werd toegepast in de hogere autoklasse(s).

Even in de ogen wrijven, hoor. Want zien we het nu goed?! De nieuwe A-klasse, die elk moment volledig onthuld kan worden, krijgt zomaar eventjes een vergelijkbaar interieur als dat van de S-klasse (of E- of C-klasse, net wat jij wilt).Zelfs nog een beetje meer, want we zien ook stijlkenmerken uit de exclusieve AMG GT, zoals de turbine-achtige roosters. Wauw! De nieuwe Mercedes A-klasse legt hiermee de lat weer een stuk hoger in het middenklasse-segment. In elk geval visueel.

Bioscoop-gevoel
Allerhande schermen cq. displays zullen al meer een grote rol spelen in auto's en Mercedes is daarin van meet af aan een trendsetter geweest. Te beginnen met de S-klasse en via de E- en C-klasse dus nu ook in de volgende A-klasse. Instrumentarium en infotainment vormen daarbij ogenschijnlijk één geheel waardoor er een fraai breedbeeld ontstaat. Dat ze feitelijk nog uit twee aan elkaar gekoppelde schermen bestaan heb je nauwelijks door als inzittende(n).

Scrollen & swipen
Wat tevens opvalt is dat Mercedes nog weer een stap verdergaat in het elimineren van fysieke knoppen. In de (duurdere versies) van de nieuwe A-klasse vind je ze nog amper. Hoe de bediening van de functies dan verloopt? Niet door op de displays te tikken of te vegen, want Mercedes heeft altijd beweerd dat het geen voorstander is van aanraakschermen zoals andere merken die toepassen. 'Bovendien krijg je er lelijke vingervlekken van', aldus Das Haus.Afijn, maar hoe dan wel? Nou, net zoals in de vernieuwde S-klasse via aanraakgevoelige 'swipe'-knoppen op het stuurwiel. Hiermee valt door de menu's te bladeren en een functie te selecteren zonder het stuurwiel ook maar een seconde los te laten. Tenzij je een bediening via de welbekende touchpad in de middenconsole prefereert. Want daarmee kan het ook.

Ruim & praktischer
Aan modern vernuft dus geen gebrek in de nieuwe A-klasse. Maar hoe zit het met de ruimte, een veelgehoorde kritiek vanuit de markt op de huidige generatie? Mercedes belooft beterschap. Zo zou de vrijheid voor schouders en ellenbogen significant zijn toegenomen, alsmede de hoofdruimte.De bagageruimte groeit met 29 liter naar 370 liter en de doorgang naar het kofferruim is bij de nieuwe A-klasse 20 centimeter breder dan voorheen. Dat laatste zal voor de praktisch ingestelde koper als een geschenk uit de hemel komen, aangezien dit een kriem is bij de huidige A (door het in de weg zitten van de achterlichtunits). Over meer beenruimte rept Mercedes overigens niet.Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com.

 
 Doorsturen   Reageer

Laatste autonieuws

  Vernieuwde Volkswagen Sportsvan vanaf 27 mille
  Dood aan de P1, leve de McLaren Senna!
  Prijskaartjes voor nieuwe Subaru XV
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Bescherm uw data - infographic over informatiebeveiliging
reacties
HR-manager kan burn-out helpen voorkomen  (1) 
Vrouwen besluiten vóór hun zestiende dat ze niet in cybersecurity willen werken (1) 
Cybersecurity-blunders van derden vormen grootste kostenpost (3) 
Goede vragen stellen is een kunst (2) 
Mobiele professionals steeds meer verslaafd aan Wi-Fi (1) 
Hoe stel in het functoneren van mijn projectleider aan de kaak? (1) 
Nederlander verveelt zich het minst vaak op het werk (2) 
beurs
Stijgers Dalers
Yatra 5.2  5.9 %
Groothandels 50.9  5.8 %
Advanced met 39.73  4.5 %
TNT express 8.45  -9.5 %
Altice 8.12  -8 %
Beter bed 12.86  -3 %
Nieuwe records op Wall Street
Wall Street richting hoger slot
Olieprijs daalt
meer beurs
top10
Goede vragen stellen is een kunst
Een vijfde van de loonstrookjes klopt niet
HR-verantwoordelijke mkb ligt wakker van behouden werknemers
Veilig bestanden delen: zeven best practices
Lean & Agile: gouden huwelijk of langdurige strijd?
Nederlander verveelt zich het minst vaak op het werk
HR-manager kan burn-out helpen voorkomen
Belang employer branding neemt toe in recruitmentproces
Cybersecurity-blunders van derden vormen grootste kostenpost
Werkgevers schieten tekort in strategie rondom gezondheid
meer top 10
vacatures
meer vacatures