zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
autonieuws
 

Avontuur elektrische Audi R8 e-tron al weer voorbij

 

14 oktober 2016 - Nog geen jaar heeft het geduurd, het elektrische supercar-avontuur dat Audi R8 e-tron heet. De Duitsers hebben de productie gestopt wegens teleurstellende verkopen.

Audi experimenteerde voor het eerst met een elektrische R8 tijdens de levenscyclus van de eerste generatie. Dat duurde uiteindelijk nog zes jaar, tot op de Autosalon van Genève in 2015. Toen introduceerden de Duitsers de R8 e-tron op basis van de nieuwste generatie, om in de loop van dat jaar aan de productie te beginnen. Maar nu is die dus al weer stopgezet.



Neus ophalen
Valt uit dit teleurstellende avontuur op te maken dat men (nog) niet zit te wachten op de elektrische, geruisloze supercar? Misschien, want aan de specificaties en prestaties van de R8 e-tron kan het niet hebben gelegen.De R8 e-tron maakte gebruik van twee bij de achterwielen gemonteerde elektromotoren die een totaal van 462 pk en liefst 900 Nm konden opwekken. Van 0 naar 100 km/h was zodoende al binnen 4 seconden gepiept, vergelijkbaar met de benzineslurpene V10-versies.

Ontiegelijk duur
Audi zelf gooit de korte levensduur van de R8 e-tron op diens prijskaartje. Die bedroeg namelijk € 1 miljoen. Behoorlijk absurd als je weet dat je voor die prijs vijf Tesla's Model S P100D kunt kopen, elk met dezelfde prestaties.Audi kon echter niet zakken in prijs vanwege de torenhoge ontwikkelingskosten in combinatie met de sowieso beperkte oplage van de R8 e-tron. Nog geen 100 zijn er verkocht. We zijn dus zeer benieuwd hoe de Rimac One het ervan af gaat brengen. Die EV-supercar zit namelijk in het zelfde schuitje. Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com.

 
 Doorsturen   2 reacties

 

Laatste autonieuws

  Mercedes-AMG EQS 53 is een olifant. Maar wel een snelle olifant.
  Skoda voert druk op Volkswagen op met Enyaq iV Coupé
  Dit is de volledige elektrische Mercedes EQE! Denken we ...
 
reacties
 
Jakkemakke  |   | 
16-10-2016
 | 
19:58 uur
Model s P100D dezelfde prestaties?? 2.5sec naar 100 is zelfde als 4sec naar 100??? De tesla blaast deze r8 gewoon weg voor een vijfde van de prijs en nog geld over. De r8 is een prachtauto maar wat een onzin weer, mainstream media en realiteit. Ze zullen het nooit leren... En de Rimac, die zet een la ferrari op z'n plaats, de 2de. Oud nieuws...
Steven  |   | 
17-10-2016
 | 
08:15 uur
0-100 is geen geijkte maatstaf als het gaat over vergelijking van wagens, en zegt trouwens heel weinig over de werkelijke prestaties. Echte maatstaf hier zou dan de sprint over 1000 meter zijn. Maar als je naar dagdagelijks rijden kijkt, dan zijn zaken zoals hernemingen veel belangrijker. Of bochtengedrag. En zeker voor wat betreft dat laatste zijn er een pak wagens waar ik liever in zit dan in een tesla. Snel weg van de lijn, maar zo bijgehaald als het wat bochtiger wordt...

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10