zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
auteurs
 

Asha Kalijan

Asha Kalijan begeleidt leidinggevenden en voert projecten uit op de volgende gebieden:

- Leidinggeven en Carrière
- Organisatieontwikkeling
- Persoonlijke ontwikkeling
- Diversiteit
- Vrouw en Carrière 

Asha is auteur van het FAQ-boek voor managers en 75 Checklisten voor de nieuwe manager. Volg haar ook op Twitter en LinkedIn en Adimco.

Vraag het Asha
Heeft u een vraag voor Asha, stuur deze in. U ontvangt direct antwoord per email. Later wordt de vraag volledig anoniem en niet herleidbaar op de site geplaatst. Klik hier om uw vraag in te sturen.
Asha Kalijaninfo@adimco.org
 
 
 

Artikelen van Asha Kalijan:

 

Hoe krijg ik mijn medewerker weer scherp?

Door: Asha Kalijan , 18 september 2005
Ik ben sinds drie jaar werkzaam als communicatiemanager in een non-profitorganisatie en geef op dit moment leiding aan één medewerker. Deze medewerker werkt nogal eens op de automatische piloot. Ze denkt op dat moment niet meer goed na bij wat ze doet. Hierdoor is ze niet scherp waardoor ze veel fouten maakt en kansen mist. Hoe kan ik haar stimuleren zonder haar onzekerder te maken dan ze al is?
  Lees verder...
 

Hoe kan ik mijn team enthousiasmeren?

Door: Asha Kalijan , 11 september 2005
Sinds oktober 2004 geef ik leiding aan zo'n 20 IT consultants. In mijn team heb ik twee 'leadconsultants', die ieder verantwoordelijk zijn voor zo'n zes consultants. Zij fungeren als coach en voeren functionerings- en POP-gesprekken. Ik merk tijdens bijeenkomsten dat er geen pit zit in de groep. Er is bijna niemand die een presentatie durft te geven voor de hele groep om daarmee kennis over te dragen aan de groep. Hoe kan ik de groep meer enthousiasmeren?
  Lees verder...
 

Hoe kan ik iemands houding beïnvloeden?

Door: Asha Kalijan , 04 september 2005
In de organisatie waar ik werk wordt veel nadruk gelegd op houding en gedrag. De juiste houding wordt belangrijker gevonden dan kennis en vaardigheden. Als manager wordt ik geacht hier sterker op te gaan sturen. Waarom wordt er zoveel nadruk gelegd op houding en wat kan ik doen om iemand zijn houding in positieve zin te laten veranderen?
  Lees verder...
 

Hoe om te gaan met een vergeetachtige medewerker?

Door: Asha Kalijan , 29 augustus 2005
Ik werk als teamleider op een servicedesk. Eén van mijn teamleden is erg vergeetachtig. Om dingen gedaan te krijgen moet ik vaak bij hem langs om de status te weten. Laatst is hem gevraagd om een laptop op te halen, maar dat had hij ook vergeten. De laptop is toen gestolen. Ik heb al vaak gespreken met hem gehad en hij belooft dat hij er aan zal werken, maar tot nu toe zonder resultaat. Wat kan ik doen?
  Lees verder...
 

Moet ik verzwijgen dat ik ontslagen ben?

Door: Asha Kalijan , 21 augustus 2005
Na een slepend arbeidsconflict ben ik ontslagen. Ik ben ontslagen na een slepend arbeidsconflict. Ondanks dat het geen eigen keuze was heb ik vrede met de beslissing omdat het de deur opent naar een prettiger werksituatie zonder conflicten. Ik heb niets te verbergen en wil er ook open over communiceren zonder mijn voormalige werkgever direct in een slecht daglicht te plaatsen. Hoe doe ik dit en hoe voorkom ik dat beeldvorming rond ontslagen worden in een nieuwe werksituatie mijn positie en functioneren belemmerd.
  Lees verder...
 

Mijn gezag wordt ondermijnd omdat ik allochtoon ben. Wat nu?

Door: Asha Kalijan , 15 augustus 2005
Ik werk sinds drie jaar als projectcoördinator bij een groot openbaar Belgisch nonprofit organisatie. Ik ben een allochtoon en 28 jaar oud. In mijn huidige werkkring ben ik nooit door mijn team aanvaard omdat ze denken dat ik deze baan aan "positieve discriminatie" te danken heb. Mijn teamleden proberen me steeds te dwarsbomen, zwart te maken bij anderen en proberen mijn gezag te ondermijnen. De relatie met mijn team en superieuren is daardoor niet goed. Ik heb het gevoel dat ik constant moet opboksen tegen allerlei vooroordelen en me dubbel moet bewijzen. Ik voel me daardoor nu onzeker. Hoe kan ik hier het beste mee omgaan?
  Lees verder...
 

Hoe om te gaan met een dubieuze interim-manager?

Door: Asha Kalijan , 06 augustus 2005
Ik ben samen met een mannelijke compagnon een nieuw bedrijf gestart. We zijn daarbij geholpen door een interim-manager die financieel mee kon participeren, maar onbezoldigd mee ging helpen. Nu we begonnen zet deze man zich steeds meer tegen mij af. Hij plant 'strategische meetings' buiten mij om en negeert mijn vragen en opdrachten. Mijn compagnon informeert me hier gelukkig wel over. Ik heb geen zin in een conflict, maar krijg het gevoel dat hij daar wel op stuurt. Hij stuurt in ieder geval aan op tweespalt. Hoe kom ik hier uit zonder als vrouw te emotioneel te reageren?
  Lees verder...
 

Hoe om te gaan met een onpersoonlijke baas?

Door: Asha Kalijan , 31 juli 2005
Ik bekleed in een klein bedrijf officieus een middle-management functie. Organisatorisch kan veel verbeterd worden en ik vind de leidinggevende kwaliteiten van mijn baas ten aanzien van zijn personeel belabberd. Er is totaal geen persoonlijke betrokkenheid. Sinds een aantal weken zit ik nu ziek thuis en hij heeft nog niet één keer wat van zich laten horen. Ik wil graag een persoonlijke contact. Wat kan ik in deze situatie het beste doen?
  Lees verder...
 

Hoe kunnen we met succes functioneringsgesprekken gaan toepassen?

Door: Asha Kalijan , 24 juli 2005
Sinds 1 juni heb ik een leidinggevende functie binnen een ICT-afdeling bij de overheid. Met vijf MT-leden sturen we 90 medewerkers aan. Ik vind dat een leidinggevende in gesprek moet zijn met zijn medewerkers. Op mijn huidige afdeling wordt geen tijd besteed aan gesprekken met medewerkers; dat heeft geen prioriteit bij het management. Ik wil dit doorbreken en een systeem van functionerings- en beoordelingsgesprekken doorvoeren. Het MT is na wat tegensputteren akkoord gegaan met mijn voorstel. Maar het zijn rastechneuten. Hoe zorg ik dat ze het in in de vingers krijgen én houden?
  Lees verder...
 

Hoe veranderen wij de houding van een eigenwijze werknemer?

Door: Asha Kalijan , 17 juli 2005
Onlangs hebben wij een nieuwe werknemer aangenomen. Hij is uitermate bekwaam, maar met zijn houding hebben we grote problemen. Hij weigert mijn gezag te erkennen, doet enkel waar hij zelf zin in heeft en is soms ronduit onbeleefd. Tegenover zijn collega's gedraagt hij zich wel correct. Verschillende gesprekken hebben tot nu toe nog geen oplossing gebracht. We overwegen nu ernstig om deze werknemer te ontslaan. Maar dat zou jammer zijn, omdat hij bekwaam is en een vervanger moeilijk te vinden is. Kan jij ons hierin adviseren?
  Lees verder...
 

Coachen zonder leiding te geven; werkt dat?

Door: Asha Kalijan , 10 juli 2005
Ik geef persoonlijk niet direct leiding aan het team waar ik mee werk. Ik ben echter wel verantwoordelijk voor de coaching. Het probleem is echter dat ik de groep niet aan de slag krijg. Men komt niet met ideeën om hun markt te bewerken en ik krijg bijna geen reactie wanneer er veranderingen doorgevoedr moeten worden. Hoe krijg ik mijn mensen geïnteresseerd in de toekomst van ons bedrijf, hoe krijg ik ze aan de slag, hoe krijg ik ze meer betrokken bij het bedrijf?
  Lees verder...
 

Hoe krijg ik onze organisatie weer op koers?

Door: Asha Kalijan , 04 juli 2005
Ik werk sinds negen maanden bij een administratiekantoor en geef leiding aan negentien mensen. Het blijkt dat de organisatie door slechte dienstverlening veel ontevreden klanten heeft. Allerlei problemen uit het verleden moeten worden opgelost door mij. De procedures waarmee we werken blijken niet toereikend, de medewerkers missen professionaliteit en de directeur heeft een beperkte visie. Ik kom intussen om in mijn werk en begin me vermoeid te voelen. Ik kan overigens met veel collega's op mijn afdeling goed overweg. De problemen stijgen mij boven het hoofd. Wat is hierin wijs om te doen?
  Lees verder...
 

Eén van mijn managers functioneert niet goed. Wat te doen?

Door: Asha Kalijan , 26 juni 2005
Eén van mijn managers komt heel sociaal en integer over, maar heeft moeite met medewerkers die voor zichzelf opkomen en deskundig genoeg zijn om hun werk heel zelfstandig te doen. Hij heeft diverse conflicten gehad met goed functionerende medewerkers. Deze conflicten gaan meestal over de functiewaarderingen en beloofde afspraken die niet worden nagekomen. Deze medewerkers zijn daardoor langdurig ziek geweest of zitten nog overspannen thuis. Eén van hen dreigt nu naar de onafhankelijk klachtencommissie te stappen. De manager geeft nu aan dat deze medewerker niet goed functioneerde, maar dit is niet terug te lezen in de dossiers. Hoe los ik dit op?
  Lees verder...
 

Sturen, coachen, steunen of delegeren?

Door: Asha Kalijan , 19 juni 2005
Ik ben op dit moment nog student op het gebied van middenkader. Binnenkort ga ik stage lopen en krijg ik de mogelijkheid om een onderzoek te doen. Ik wil een onderzoek naar hoe ik alle werknemers onderling prima kan laten functioneren, hoe ik ze moet motiveren en stimuleren, en ze leren zelfstandiger te worden. Kun je mij hierbij advies geven?
  Lees verder...
 
< vorige 39 40 41 volgende >
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
reacties
CEO: zet ethisch handelen medewerker hoger op de bedrijfsagenda (1) 
Goed management boost de productiviteit  (1) 
Pakketdiensten vergelijken: besparen op verzendkosten (1) 
Leadgeneratie, social selling en contentmarketing niet op niveau (1) 
‘Cloudmasters’ versnellen eigen mogelijkheden om branchegenoten te verslaan (1) 
Ga tijdig met complimenten aan de slag! (1) 
Verbetering huis: verandering tuin heeft grootste voorkeur (1) 
beurs
Stijgers Dalers
Nutreco 47  3.9 %
Ballast neda 0.31  3.3 %
Nedap 50.2  2.9 %
TNT express 8.45  -9.5 %
USG people 17.2  -1.5 %
Corio 52.5  -1.1 %
Beursupdate: AEX op Wall Street
Intel boekt recordomzet, maar minder winst
Starbucks boekt hogere omzet en winst per aandeel
meer beurs
top10
Luie manager voorkomt burn-out
CEO: zet ethisch handelen medewerker hoger op de bedrijfsagenda
Strengere eisen papiervernietiging door invoering AVG
De vier belangrijkste ontwikkelingen voor de M&A-markt
Vijf trends op de arbeidsmarkt voor banking & financial services
Pakketdiensten vergelijken: besparen op verzendkosten
Slecht weer grootste oorzaak van baaldag voor Nederlanders
Goed management boost de productiviteit
Zijn telematica- en ritsystemen in auto’s wel privacyproof?
Vier thema's die de M&A markt in 2018 domineren
meer top 10
vacatures
meer vacatures