zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Ook managers moeten verkopen

Door: Michel Hoetmer

Het beroep van verkopen kan zich niet verheugen in een erg hoog aanzien. Er zijn maar weinig beroepen die slechter scoren. In een recent Amerikaans onderzoek bleek dat alleen het imago van politici en advocaten slechter was dan dat van verkopers. Dat is niet terecht, betoogt Michel Hoetmer. Stelt u zich nu eens voor dat alle verkopers in dit land drie dagen gaan staken: de hele economie komt gierend tot stilstand en rampspoed wordt ons deel.

 Lees verder...   Reageer

De mensen mens manager

Door: Pieter Frijters

Kijkt u uw gesprekspartner recht in de ogen? Dat lijkt beleefd, maar is in feite een uitputtende machtsstrijd. Doe wat de mensen mens manager doet: doe alsof u een zonnebril met spiegelglazen draagt!

 Lees verder...   Reageer

De zoektocht naar nieuwe klanten

Door: Michel Hoetmer

Een tijd lang werd gedacht dat ondernemingen het maken van afspraken konden uitbesteden aan telemarketingbureaus. Dat kwam goed uit want verkopers hebben er een hekel aan dat zelf te doen. Toch is juist dat pure noodzaak!

 Lees verder...   Reageer

Subtiele motivatietechnieken

Door: Pieter Frijters

Wanneer heeft u voor het laatst advies gevraagd aan één van uw medewerkers? Advies vragen werkt motiverend. Mindtuner Pieter Frijters gaat er dieper op in.

 Lees verder...   Reageer

De bodemloze put van de marketing

Door: Michel Hoetmer

Een landelijk opererende verzekeringsmaatschappij besloot deel te nemen aan een "baby welcome pakket". Het leverde een stortvloed aan 'leads' op, maar geen enkele verkoop. Toch vond de afdeling marketing de actie geslaagd.

 Lees verder...   Reageer

Waarom internet toch een revolutie heeft veroorzaakt. . .

Door: Fred Akkerma

Er staat een computer op het bureau van de directeur. Een stille getuige van de internetrevolutie.

 Lees verder...   Reageer

Let op uw taalgebruik als u gemotiveerde medewerkers wilt

Door: Pieter Frijters

Wilt u graag gemotiveerde medewerkers? Let dan eens op uw eigen taalgebruik. Met de juiste woordkeuze bereikt u meer dan u denkt.

 Lees verder...   Reageer
 

Het was weer een mooi jaar

Door: Fred Akkerma

Met de kerstdagen en oud en nieuw voor de deur is het gangbaar terug te blikken. Op het jaar dat achter ons ligt. Een bijzonder jaar weer. Ook managerial gesproken.

 Lees verder...   Reageer

Wat is er over van de internetbelofte?

Door: Fred Akkerma

Kent u ze nog, de internetgoeroes die riepen dat wereld op zijn kop zou gaan. Internet zou de maatschappij veranderen, het zou nooit meer het zelfde zijn. Wat is er aan het begin van de 21e eeuw over van de internetbelofte?

 Lees verder...   Reageer

De top 10 E-bedrijven van Nederland

Door: Fred Akkerma

De ontwikkelingen in internetland hebben in het Nederlandse bedrijfsleven onmiskenbaar hun sporen achtergelaten. Nu het nieuwe er langzaam vanaf begint te raken en het kaf wat beter van het koren is te scheiden is het tijd om de stand van het gewas op te maken. Wat zijn de 10 beste e-bedrijven van Nederland?

 Lees verder...   Reageer

Boo.com failliet: de grote shake-out is begonnen

Door: Fred Akkerma

Ik moet iets bekennen. Ik heb pas vorige week mijn eerste internetaankoop gedaan.

 Lees verder...   Reageer

Volkskrantmanagers blijken stiekem oude economen

Door: Fred Akkerma

Ambitieus en vol ideeen trad de Volkskrant enkele jaren geleden toe tot het Internet. Met online abonnementen, internettoegang en een hoogst actuele site zou het PCM-dagblad laten zien hoe vooruitstrevend de krant was. Nu, een paar jaar later, maakt de online krant een enorme blunder door het intellectueel eigendom op hyperlinks naar Volkskrant-artikelen op te eisen.

 Lees verder...   Reageer

30 miljoen voor Startpagina.nl is een koopje

Door: Fred Akkerma

Het krakkemikkige World Online kostte 25 miljard, het succesvolle Startpagina.nl slechts 30 miljoen. Rara hoe kan dat? Over de keerzijde van hobbyisme.

 Lees verder...   Reageer

Betalen op internet: sloom, slecht en zeker niet simpel

Door: Fred Akkerma

Een interactief medium vraagt om een interactief betalingsverkeer. Maar wat is er eigenlijk mis met de girobetaalkaart?

 Lees verder...   Reageer

< vorige 106 107 108 109 122 volgende >
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10