De manager die orde op zaken moest stellen kende maar één manier om mensen te motiveren: kritiek leveren op van alles en nog wat. Net als een pion op een schaakbord mocht hij maar een beperkt aantal stappen doen. Slechts zelden bereiken pionnen de achterste rij van het schaakbord.
Helaas worden veel managers met regelmaat teleurgesteld doordat de door hen gepresenteerde plannen niet de gewenste steun krijgen. Lichaamstaal-specialist Frank van Marwijk geeft praktische presentatietips, waarmee u uw toehoorders voor u kunt winnen.
U wist misschien dat 80% van uw winst afkomstig is van 20% van uw klanten. Maar wist u dat de 80/20-regel op veel meer situaties van toepassing is? Doe er uw voordeel mee.
E-learning mag wel een buzz-woord zijn, erg succesvol is het lang niet altijd. Ervaringen leren dat 50 tot 80% van deelnemers aan e-learning de cursus niet afmaakt. Jon Jenkins en Gerrit Visser betogen dat e-learning wèl degelijk kan slagen, als je het maar goed aanpakt.
Gemotiveerde medewerkers vormen één van de belangrijkste succesfactoren voor het bereiken van uw doelen. Het probleem voor de meeste mensen is dat ze niet constant gemotiveerd zijn voor wat ze doen. Hoe bereikt u een optimale motivatie? Michel Hoetmer gaat in op drie manier om mensen te motiveren.
Voormalig Philips-topman Jan Timmer pleegde te zeggen dat ingewikkelde problemen niet bestaan, ingewikkelde oplossingen wel. Wie de managementliteratuur er op naleest, zou op dezelfde gedachte kunnen komen. De vraag dringt zich op: wat is de basis van leiderschap? In dit artikel komt de benadering aan de orde van één va de grootste organisaties van de Verenigde Staten, die onbetwist leider in zijn branche is.
Waarom hebben sommige mensen alle geluk in de wereld? Zij zijn altijd op de juiste plaats en op het juiste tijdstip aanwezig. Ze hebben zakelijk succes of krijgen de ene promotie na de andere in de schoot geworpen. Kortom ze lijken het geluk als een magneet aan te rekken. Hoe kunnen wij dit verklaren? Zijn ze met een gouden lepel in hun mond geboren of is het gewoon een boosaardige speling van het lot?
Keer op keer zien wij bedrijven dezelfde fouten maken bij de marketing van hun producten of diensten. Voorkom de meeste gemaakte marketingfouten! Bijvoorbeeld door te handelen volgens de principes van Guerrilla Marketing. Daarover gaat de workshop van aanstaande woensdag. Inschrijven kan nog.
Guerrillamarketeeres hebben een andere kijk op marketing en verkoop. Guerrilla’s kiezen niet voor een massale inzet van mensen en middelen, ze kiezen voor de verrassingsaanval. Waarom falen zoveel traditionele marketeers waar echte Guerrilla marketeers slagen? Michel Hoetmer gaat op zoek naar het antwoord.
In de verkoop draait alles om het overtuigen en beïnvloeden van klanten. Het succes van de verkoper hangt af van zijn mogelijkheden anderen zijn inzichten te laten overnemen. Het probleem hierbij is dat verkopers vaak technieken worden geleerd die prima werken in zogenaamde kleine verkopen, maar contraproductief zijn in meer gecompliceerde verkoopprocessen.
Vat krijgen op uw persoonlijke besoignes is geen sinecure. In tegenstelling tot de situatie op uw werk heeft u geen marktonderzoeksafdeling die u vertelt dat het tijd wordt om van baan te wisselen, voor vragen van klanten of andere relaties heeft u geen callcenter ter beschikking en een secretaresse voor de administratieve klusjes is er al helemaal niet bij. U staat er helemaal alleen voor. Net als iedereen. Maar hoe weet u nou hoe u er 'objectief gezien' voor staat. Of u zich wel of geen zorgen moet maken en waarover. Het antwoord: de Private Balanced Scorecard.
De meeste mensen die ik train vertellen vol vuur en enthousiasme over hun hobby. Maar zodra de bedrijfspresentatie aan de orde komt, is het vuurtje gedoofd en volgt een matte vertoning. Hoe komt het toch dat veel verkopers zo lauw zijn over hun eigen bedrijf?
Dat het met de NS niet 'lekker' gaat mag duidelijk zijn. En waar het aan ligt? Zou het de communicatie zijn? Het bedrijf maakt nogal wat PR-blunders. Daarom: acht PR-adviezen voor NS-topman Hans Huisinga.
"Ik vroeg mij wel eens af hoe mijn verkoopleider in staat was mijn prestaties te beoordelen. Waarschijnlijk werden ze geselecteerd op hun helderziende gaven?" Over bedrijfscultuur en het effect ervan op medewerkers.