zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Zo houdt u uw boodschap simpel, stupid!

Door: Frank van Marwijk
 
U bent van plan een artikel of een rapport te schijven of u wilt een toespraak houden. Uw doel daarbij is mensen te informeren en/of te overtuigen. Een van de basisregels van succesvolle communicatie is: hou uw boodschap eenvoudig. U bereikt meer mensen, u wordt beter begrepen, u bent geloofwaardiger en komt betrouwbaar over als uw boodschap simpel is. En uw eenvoudige boodschap leidt ook tot betere resultaten. Mensen weten daardoor waar ze aan toe zijn, zijn meer overtuigd waarvoor ze kiezen en maken minder fouten. Maak dus gebruik van het KISS-principe, ofwel: keep it simple, stupid!

Simpele communicatie in een complexe wereld
We leven in een complexe wereld. We werken met ingewikkelde technologie, maken gebruik van moeilijke formules en worden overspoeld met geavanceerde informatie. In deze wereld moeten we ons staande zien te houden. We moeten laten weten dat we verstand van zaken hebben – een nieuwe vorm van survival of the fittest. Misschien is dat de reden dat we steeds vaker communiceren met gecompliceerd en langdradig taalgebruik, gevuld met technische termen en jargon. Mogelijk komen we daar enorm geleerd en interessant mee over, maar het is minder effectief als het ons doel is om mensen te informeren of te overtuigen. We kunnen dan beter het KISS-principe hanteren.
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
advertorial
De top-5 Checklists van Brisk Magazine
- Checklist SWOT
- Checklist Assertiviteit
- Checklist Vergaderen
- Checklist Effectief Tijdbeheer
- Checklist Beslissingen nemen
Lees verder
Nederlandse bedrijven en overheidsorganisaties laten miljoenen liggen
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
reacties
Eén op de acht Nederlanders staat rood (1) 
Kwart werkend Nederland sport nooit  (1) 
'Leidinggevende verantwoordelijk voor pesten op het werk' (4) 
LinkedIn doorbreekt grens van 500 miljoen leden  (1) 
Zo komt u van uw nare gewoontes af (2) 
Presentatietip: Even diep ademhalen voor een presentatie, NIET doen (2) 
Beursblik: Franse verkiezingen startschot voor vers geld naar Europese aandelen (1) 
beurs
AEX index: 524.46 0.08 %
Stijgers Dalers
Nutreco 47  3.9 %
Ballast neda 0.31  3.3 %
Crown van ge 5.42  0.4 %
TNT express 8.45  -9.5 %
USG people 17.2  -1.5 %
Corio 52.5  -1.1 %
Heineken verkiest ander distributienetwerk in Brazilie - media
PayPal boekt meer winst op hogere omzet
Beursupdate: AEX op Wall Street
meer beurs
top10
Hoe maakt u het verschil met uw concurrenten?
'Leidinggevende verantwoordelijk voor pesten op het werk'
Liever een leuke baan dan een topsalaris
Huishoudens smart in beveiliging en veiligheid
Internetproviders laten consument onnodig risico lopen
Verkiezingen Overheidsmanager geopend
Managers: laat uw assistant zich niet achter u verschuilen!
Bedrijven nog nooit zo slecht voorbereid op risico’s
Zo komt u van uw nare gewoontes af
Verwarring bij de consument rondom Artificial Intelligence
meer top 10
vacatures
meer vacatures