zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Online communicatie leidt tot conflicten. Wat te doen?

Door: Asha Kalijan
 
Vraag
"We werken landelijk en veel online. Nu merk ik dat de afstand wel een probleem vormt in de communicatie met mijn medewerkers. De snelle interactie online zorgt voor meer ruis onderling. Zeker daar waar het gaat om feedback aan medewerkers op hun werkstijl of functioneren. Dan merk ik dat we online een conflict uitvechten terwijl mijn feedback opbouwend bedoeld is. Ik durf de confrontatie steeds minder goed aan, maar ik moet als manager natuurlijk wel blijven (bij)sturen. Hoe ga ik hiermee om?"

Antwoord van Asha Kalijan
Dat je moet bijsturen is natuurlijk vanzelfsprekend. En online communiceren kent divers voordelen en zal alleen maar toenemen. Echter, als je een lange periode alleen maar online communiceert, dan brengt dat risico’s met zich mee, onder ander het risico dat jij benoemt.
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10