zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Vijf verhalen die u medewerkers moet vertellen

Door: Johanna Kroon
 
Een nieuwe strategie, visie, missie of organisatieverandering kan nooit slagen als medewerkers het niet snappen of als ze het niet willen. Maar waar moet je het met mensen nu precies over hebben als er zoiets op stapel staat? Veel veranderaars worstelen met die vraag. Daarom in dit artikel een paar suggesties, ideeën en voorbeelden.

Communicatie over een verandertraject blijft vaak beperkt tot het meest voor de hand liggende onderwerp: de voordelen die de verandering moet opleveren voor de organisatie of voor de klanten van die organisatie. De organisatie zal haar marktaandeel kunnen vergroten, klanten krijgen betere producten of lagere prijzen, burgers krijgen betere service enzovoort. 

Dit lijkt logisch. Toch zal iedereen die het op deze manier wel eens geprobeerd heeft, gemerkt hebben dat dergelijke argumenten medewerkers meestal maar matig boeien. De conclusie is soms dan: onze medewerkers zijn blijkbaar niet geïnteresseerd in de organisatie, of in onze klanten. Dat zou kunnen, maar er kan ook heel iets anders aan de hand zijn. 


 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10