zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Vergroot uw bekendheid in uw netwerk

Door: Frank van Marwijk
 
Bekend maakt bemind. Ons kent ons. Bij het maken van keuzes gaan mensen graag af op wat ze kennen en wat hen vertrouwd is. Kiezen voor iets onbekends houdt risico’s in. Als u wilt dat mensen met u in zee gaan en uw producten kopen, is het dus essentieel ervoor te zorgen dat zij u en/of uw product kennen en er vertrouwen bij voelen. Een belangrijk doel van reclame is zorgen voor die bekendheid. Door voortdurende herhaling zorgt een marketeer ervoor dat een (product)naam bij de klant gaat voelen als iets bekends en vertrouwds.

Wat een boer niet kent dat eet hij niet. Klakkeloos vertrouwen op iets dat niet bekend is, houdt risico’s in. Mensen gaan daarom liever af op het vertrouwde. Het bijzondere is dat dit niet altijd rationeel overwogen wordt. Als je mensen in de supermarkt vraagt waarom ze hebben gekozen voor een specifiek product, zijn er maar weinig die zeggen dat dit onder invloed van de reclame is. Ze kopen het omdat ze het product kennen. De naam van het product is vertrouwd en dat geeft het gevoel dat het ook beter is dan iets onbekends. Een bekende naam veronderstelt ook dat veel mensen het kopen. De sociale bewijskracht die dat met zich mee brengt, ondersteunt de vermoedens over de kwaliteit van het product: als zoveel mensen het kopen, moet het wel goed zijn.
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Bescherm uw data - infographic over informatiebeveiliging
reacties
Ambitie beschikbaarheid breedbandig internet komt met huidig beleid in gevaar (1) 
70 procent werkgevers ontvangt CV’s met leugens (4) 
Online gokken mogelijk toegestaan (1) 
Werkgevers onderschatten risico’s van geldgebrek bij personeel (3) 
Student wil niet lenen (1) 
42 procent werknemers wil verbod op bereikbaarheid buiten werktijd (2) 
Bijna alle Nederlanders ervaren werkstress (5) 
beurs
Stijgers Dalers
Yatra 5.4  6.3 %
Altice 8.52  5.2 %
Advanced met 39.43  4.4 %
TNT express 8.45  -9.5 %
Doc data 0.45  -4.3 %
Brill kon 34.51  -2.8 %
Positieve onderzoeksresultaten Galapagos met cystic fibrosis
D'Ieteren in onderhandeling met Amerikanen over Belron
Einde cijferseizoen betekent blik op macrodata
meer beurs
top10
Hoe u medewerkers stimuleert regie over ontwikkeling te nemen
Waarom werkstress niet tot burn-out leidt
Managers hebben weinig benul van werkstress onder werknemers
#MeToo: Gevolgen nog veel ernstiger bij intimidatie
Tanja Roeleveld verkozen tot ‘MVO-manager van het jaar’ 2017
Zeven trends die zakelijke IT-omgevingen een boost zullen geven
2018 wordt het jaar van hivenets, swarmbots en polymorfe malware
Mannelijke mantelzorgers vaker ondersteund dan vrouwelijke
Bedrijven behalen niet meer omzet met digitalisering
Vrouwelijke 35-plussers verdienen nog steeds minder dan mannen
meer top 10
vacatures
meer vacatures