zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Vergroot uw bekendheid in uw netwerk

Door: Frank van Marwijk
 
Bekend maakt bemind. Ons kent ons. Bij het maken van keuzes gaan mensen graag af op wat ze kennen en wat hen vertrouwd is. Kiezen voor iets onbekends houdt risico’s in. Als u wilt dat mensen met u in zee gaan en uw producten kopen, is het dus essentieel ervoor te zorgen dat zij u en/of uw product kennen en er vertrouwen bij voelen. Een belangrijk doel van reclame is zorgen voor die bekendheid. Door voortdurende herhaling zorgt een marketeer ervoor dat een (product)naam bij de klant gaat voelen als iets bekends en vertrouwds.

Wat een boer niet kent dat eet hij niet. Klakkeloos vertrouwen op iets dat niet bekend is, houdt risico’s in. Mensen gaan daarom liever af op het vertrouwde. Het bijzondere is dat dit niet altijd rationeel overwogen wordt. Als je mensen in de supermarkt vraagt waarom ze hebben gekozen voor een specifiek product, zijn er maar weinig die zeggen dat dit onder invloed van de reclame is. Ze kopen het omdat ze het product kennen. De naam van het product is vertrouwd en dat geeft het gevoel dat het ook beter is dan iets onbekends. Een bekende naam veronderstelt ook dat veel mensen het kopen. De sociale bewijskracht die dat met zich mee brengt, ondersteunt de vermoedens over de kwaliteit van het product: als zoveel mensen het kopen, moet het wel goed zijn.
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
Data Recovery Nederland haalt voor klant 115 bitcoins terug
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
reacties
Vier dingen die managers moeten kunnen (1) 
Consument wil geen auto meer bezitten (1) 
Dat is logisch (1) 
Wat betekent een kostbare fout voor mijn positie? (1) 
Smart Industry, revolutie of evolutie? (2) 
Kunstmatige Intelligentie: 2,5 miljoen banen op de tocht (1) 
Geen waardering voor vrouwen die onderhandelen tijdens sollicitatie (1) 
beurs
Stijgers Dalers
Doc data 1.78  87.4 %
Altice 10.44  10.5 %
Value8 5.44  5 %
TNT express 8.45  -9.5 %
Groothandels 49.3  -3.3 %
Brill kon 34.6  -1.7 %
Beursupdate: AEX op Wall Street
Wall Street overwegend in het groen
Consumentenkrediet VS groeit harder
meer beurs
top10
Vier dingen die managers moeten kunnen
Bazen van Nederland staan hun stoel af aan kinderen
Lagere lening door leaseauto, abonnementen en studieschuld
Niet langer veilig achter de firewall
Minder kans op armoede met gewone baan
Vacatures in Amsterdam moeilijk te vervullen
Breng mensen en technologie in balans
Gerichte aanvallen op radar industriële organisaties
Slechts twee op de vijf bedrijven beveiligen cloudgegevens met encryptie
Euforie over economische groei in Nederland vlakt af
meer top 10
vacatures
meer vacatures